Thursday, March 3, 2011

TIOMAN LAGI!!!

Alhamdulillah, 25-27 Feb lepas.. aku 'pulang' semula ke tempat idaman ku... Pulau tioman!! waaa sejak 2009 lepas mmg aku menanti2 biler la aku blh g smula pulau tue, aku ni jenis suka sgt ngan tempat mcm tue, rs tenang sgt.. le tgk keindahan alam.. so aku nk story skit pasal percutian aku hri tue...
view kg salang dari bilik aku., chantek!!

kali aku g ngan member 4 penjuru aku + ngan adik aku, huhu ape tue member 4 penjuru? 4 sekawan yang merangkumi aku wakil selatan semenanjung(johor), zul mewakili barat semenanjung(selangor), mizan mewakili utara semenanjung(perlis) dan qomak mewakili timur semenanjung(kelantan). kalu ader ape2 program biasa nyer kitorg selesa bergerak 4 org.. huhuhu 1 kepala kot..huhu

berbalik pada tioman nie, kali ni aku pilih pakej paling budget skali, sorg x sampai rm250 pun abis, hehehe.. kali ni aku g aku x amik full pakej yang mana semua di sedia kan, aku amik yg bayar asing2, makna nyer, aku just bayar kat resort tue untuk bilik dan bayaran tuk outing n snorkling.ttg makanan kena cr sendiri, tp lu org x yah risau arr kat sna byk kedai makan n murah2 jer... ni aku list2 kan harga yg aku amik hari tue.. aku wat ni tuk 1 org laa..

chalet (non aircond)  RM60/day  2 person..so sorg kena rm30 arr per mlm..
tambang feri             RM70/person
outing n snorkling     RM70/person (dia akan bw korg g pulau snorkling dalam 3,4 tmpat)
                               RM100/person(snorkling + bw jalan2 keliiling pulau)
kalu nk tau lagi jgn malu klik sini

then, anggaran sorg RM200 jer  hehehehehe so very jimat lorr, ttg outing tu ader 2 pakej, ikut korg la nk g mana... mcm kitorg amik package yg RM70 tue.. puas hati beb..huhu kat bwh nie aku letak baper keping gambar tuk tatapan umum..hehehe kalu agak2 jeles tue ringan2 kan kaki sampai ke sana... hihi
ni kat depan chalet,buka pintu terus nampak laut

aktiviti mlm, joran amatur je nie

otw ke pulau snorkling

g jalan2 cr tmpat nk bergambar

main buaian

hasil tangkapan, lumayan!!!

ikan kerapu masak stim tomyam...

ikan ebek masak sweet sour, terbaek!!!

masa untuk menjamu hasil tangkapan

kuih aiscrim, only available in tioman

masa untuk bershopping

nak balik daaa

untuk pengetahuan, aku menginap kat Salang Indah Resort which is aku rs resort yg agak ekonomi dan view nyer sangat cantik.. hehehehe see u again tioman!!!!









1 comment:

  1. jelesnye.............aku akn jejak ke sane gak 1 ari nanti........heheheh

    ReplyDelete

komen ikut korg...