Sunday, March 6, 2011

Keputusan PRK Merlimau & Kerdau


kali aku nk sembang skit2 la pasal politik semasa. aku ni pengikut setia senario politik semasa. tapi aku tak akan menceburi alam politik sbb alam politik ni agak giler skit.. walaupun kita ni seorang pelajar, walaupun kita ni sorg yg dah berkerjaya, waima pun kita ni sorg suri rumah, tak boleh tak kita mmg perlu mengetahui hal2 politik nie, politik ni boleh mengubah hala tuju sesebuah negara, kalu elok la politik sebuah negara tue..maka elok la kestabilan negara tue..

parti-parti terbesar kat malaysia

kenapa eh org berebut2 nak pegang politik sesebuah negara?... firstly kita mesti tau
KUASA+SUMBER=POLITIK. korang tau pe makna nyer..? meh aku terang skit...ape yg aku tau la, bila kita dpt pegang politik sesebuah negara tue, makna nyer kita da dpt pegang kuasa dan sumber2 dalam negara nie, senang citer ngan politik ni kita le jd pemerintah dan sumber2 kekayaan negara kita yg control..huhu best tak? mesti best kan...ni la yg mereka rebut2 kan iaitu KUASA dan SUMBER. maka bermacam2 la strategi serta kehiprokritan berlaku semata nk dpt kan kuasa politik nie. kat sni la yg aku ckp kotor dan giler nyer alam politik nie.


so, berbalik pada tajuk nie, mlm ni da kuar pun results prk Merlimau ngan Kerdau, clik sini dan sini tuk details results. untuk Merliamau BN menang besar membaiki keputusan PRU yang lepas, majoriti 3,643 undi. Kat kerdau pulak, BN turut menang besar dengan majoriti 2,724 undi. Tahniah buat yang menang, jalan kan tanggungjawab yang telah di amanahkan. Kepada yang kalah, terima dengan redha.

1 comment:

komen ikut korg...