Saturday, March 5, 2011

home sweet home

'rumah manis rumah'... istilah org putih.. ntah dr mana la diorg dpt istilah mcm tue kan.. yg kita ni duk sbuk je nk ikut, termasuk la aku..hehehe comel kot.. kali ni aku nk sembang ttg kesedapan biler dapat balik kg.. home sweet home gitu... hhehehe




kalu korg nk tau aku ni mmg suka balik kg nie... tu sebab aku pilih universiti yang dekat2 jer(walaupun 2 jam perjalanan) at least dlm johor ni gak, bkn pe... aku dlu da penah duk jauh masa study kat kL, kali nk blaja dekat2 dah laa..hehehehe

Mersing-Parit Raja 132km

dan selalu nyer aku balik nek motor kental aku..baru nama bujang.. aku pelik bin ajaib biler ada org nek heran dan slalu ckp ngan aku mcm nie 'waa larat ko eh nek motor je balik kg' ada gak ngan cakap ' berani tul ko eh nek motor, keta x der ke' slalu aku jwb balik "ala kalu penat duk tepi rehat, lepas sambung smula' huhu kita ni nek motor, bukan nyer bawa sampai pecah punggung nie, patah tulang belakang, kalu rasa lenguh tue, berhenti arr sat rehat... tp kalu aku.. kalu minyak da isi penuh dr parit raja... sekali start jer je motor je... sampai la mersing... tak der rehat2..pepatah melayu de kata "alah bisa tegal biasa" aku da nek hafal jalan otw ke mersing nie..lepas selekoh ape, lepas ni kg ape..suma dalam kepala otak...

tgk...slow kan aku bw

1 comment:

  1. gabanz makin comel....March 9, 2011 at 1:41 AM

    da bace gak....cba awk tarok peta nibong tebal ke bp lak....lg dekat tau...huhu(dlm ati ckp,jeles sungguh ngn cik nzam)

    ReplyDelete

komen ikut korg...