Tuesday, March 8, 2011

Kepergianmu menginsafku...

KLUANG 8 Mac – Dua pekerja Telekom Malaysia (TM) Berhad maut manakala seorang lagi parah apabila kereta dinaiki mereka bertembung dengan sebuah treler membawa muatan pasir di Kilometer 76, Jalan Batu Pahat-Mersing di sini hari ini.
Dalam kejadian kira-kira pukul 8 pagi di Kampung Gajah itu, kereta jenis Proton Saga BLM dinaiki tiga pekerja itu dikatakan memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan treler pasir tersebut.
Dua mangsa yang maut ialah Abdul Malik Abdullah, 49, dan Abdul Wahab Jaafar, 51, manakala pemandu kereta tersebut, Jasni Samad, 51, parah. klik sini dan sini untuk berita penuh

gambar hiasan

Salam.. br ptg td aku g melawat jenazah salah satu mangsa yg dalam laporan berita kat atas nie, sbnrnya
kedua2 mangsa kemalangan ni kawan baik ayah aku, kalu da kater kawan baik ayah aku, maknanya aku pun kenal n rapat. Arwah en malik tu rapat ngan aku sejak kecil sampai la aku da besar nie..ms da besar ni byk gak urusan mengenai kerja ngan arwah coz dlu aku keja bhagian maintainance rangkaian government. so secara tak langsung aku mmg slalu berhubung ngan arwah nie, ttg arwah en Wahab ni, arwah ni penyeri majlis. riuh rendah kalu ader dia. dia slalu jaga aku masa aku keja jd sub-con tuk TM..

Alhamudullillah ptg td aku sempat melawat dan ikut acara pengkubumian arwah en Malik, sayu n pilu menyelebungi ruang waktu. ayah aku byk diam jer. mungkin masih terkejut. byg kan arr biler kwn baik pergi untuk selama-lamanya. aku mengingatkan diri aku dan semua org.. ingat  MATI tu PASTI. Dia maut tu akan dtg bila2 masa jer. jgn igt kita ni muda, ajal nya lama lagi..jgn sesekali pk mcm tue.. jgn kater kita ni sihat segar bugar akan mati lambat lagi.. kalu Allah nak cabut nyawa kita, x perlu tunggu kita sakit, tak perlu tunggu kita tua.. Ajal tu akan dtg tanpa kita ketahui.. so bersedia la wahai anak Adam...

Artikel mengenai alam kubur klik sini

1 comment:

komen ikut korg...