Monday, August 9, 2010

hina johor( delay version)

maybe entri di agak ketinggalan, tp aku nk tulis gak...suka hati aku lerr.. hehe sebagai anak jati johor, yang lahir kat Johor Baharu(membesar kat mersing) aku pun agak terasa maa ngan kata minah nie.. dah arr keja kat JB, lagi mau kutuk kan...aku dpt rs kan arr minah ni da x le hidup senang dah, kesian lor, naper kesian...? ye lorr kalu setakat letak nama lepas tu maki2, sekurang2nya orang ramai kenal pada nama jer... ni tak..hambek.. siap complete muka dia taruk kat fb tue... tak aman laa ko bershopping kat jb tue.. ko nk g tandas awam ke, g lunch kat CS yg sebelah tempat ko keja tu, tak aman,




sebagai anak johor aku nk bg tau la hal perihal orang johor nie, orang johor sebenarnya kuat semangat kenegeriannya, cuma x suka menunjuk seperti negeri len, so jgn rasa pelik bila mana org johor yang menetap di negeri len still pasang bendera negeri johor kat umah diorang di musim merdeka nie, naper jadi begitu, salah satu faktor kuat nya semangat kenegerian org2 johor ni terletak pada faktor sultan nya, sultan johor ni btul syg kat rakyat, tnya sendiri ngan dak2 johor nie, terasa dekat ngan sultan nye, tgk tahun nie, x cukup ngan kereta api nk dekat ngan rakyat, ada lagi kembara mahkota fasa 2, huhu korg tgk, tu baru program rasmi, kalu kat mersing tue, ntah berapa kali sebulan sultan tu turun mersing,

aku harap2 lepas ni tak der org la yg hina negeri ku yg tercinta nie, bukan negeri ni ajer, but negeri lain gak, kita suma sama k, so hormat-menghormati tue penting.pada dak2 kat luar sana, udah2 ler tue,, minah tu da dpt da balasan dia, dia pun da mintak maaf, so kita maaf kan je la dia k... len kali dia wat lagi, kita bantai kaw2 minah tue...hahhahhaa

No comments:

Post a Comment

komen ikut korg...