Wednesday, January 27, 2010

da start da.....sikit2

start pe ha....? huhu biasa arr biler da nk masuk musim test n quiz, esemen n project, bz  maaa... pening maa, tdo pun tak tentu maa, perut pun asyik lapar maa, hahaha bdan pun makin naik maa.. hahaha tp kan yg best nyer smalam aku timbang..berat aku da turun 3 kilo, huhuh tak caya arr... tak senam pun le turun, ni yg makin mls nk senam nie, muahahaha




sebenarnya kali ni aku nk ckpskit pasal pilihan raya universiti nie,
kita kecik kan skop lg, pilihan raya kat uthm ni arr,
isnin baru ni penamaan calon da setel, byk plak kali ni org yg nak bertanding, klik disini kalu nk tau citer ttg penamaan calon tue, aku tertarik ar ngan menda2 suma nie, tp sbnrnya kat UTHM nie, bg aku la.. sbgai student, aku tak nampak ape peranan sebenar MPP nie n adakah ia mempengaruhi kehidupan aku kat sni?, bg aku saper menang tu sama jer, tak der bg ape2 kesan, satu je yg aku igt diorg perjuang kan sem lepas iaitu nak bg suma CC kat kolej ni beroperasi 24 jam, haaa yg itu aku nmpk... yg len mcm haram, knal pun tak sgt ngan pemimpin MPP nie, rs nyer kali kalu korg nk pilih , pilih arr ngan rs dkt je ngan korg.. hahaha

bercakap ttg pilihanraya universiti nie, korg msti terbayangkan Pro-Mahasiswa, Pro Aspirasi, yg mana yg agak2 blur tu, meh la den terangkan skit ikut yg aku tau laa, Pro-Aspirasi nie lebih kepada kerajaan skrang nie, maknanyer diorg ni menyokong aper2 dasar yg di buat oleh kerajaan kita skrang nie, dan boleh di ertikan diorg ni suma org2 pro umno@BN, n diorg dapat sokongan besar dr staff kat uthm nie. Ader surat aku jumpa smalam tampal kat hstel dak laki, surat dr cwangan umno ntah dr mana, bg dana RM20000 bg membantu calon Aspirasi berkempen. lantak korg laa... kalu ader balance masuk account aku k.. hahaha
stakat ni aku tak jmpa lg web rasmi kumpulan Aspirasi UTHM nie.. kuno tahap gaban... hahahaha

ttg pro-Mahasiswa plak, diorg ni bagai kan pembangkang, asas keutamaan diorg ni kebajikan, keselesaan mahasiswa dan mahasiswi kat uthm nie, kalu korg nk nk tau lebih klik disini . diorg ni maju skit ader laman web sendiri, kat sni diorg da menang da satu sudut, sengal nyer Aspirasi..hahaha Pro-M ni senada arr ngan2 parti politik pembangkang yg len, Pakatan ckp mcm nie, diorg ckp mcm nie, diorg cakap mcm tu Pakatan cakap mcm tue, kembar kot.. nama pun pembangkang, madah nak attack ajer pihak universiti, kkdg aper yg diorg ckp tu tak baper nk relevan sgt, tp ader gak yg betul..

so,tahun ni korg g la mengundi, kot2 dpt payung lg ke... free tue.. terserah la pada korg, pilih arr yg mana cantik bg yang pengundi lelaki, dan pilih lah yg mana handsome bg pengundi pompuan.. tak kisah saper yg korang pilih, janji PSM aku setel, tahun depan aku nk konvo, lantak arr korg nak gadoh2 ke, reformasi sni, reformasi sana. jgn kuat berpolitik, last2 kena buang universiti sebab KG... pe tu KG..huhu kedudukan gagal..
padan muka..hahahaha

p/s suka ngan politik tp tak suka menceburi politik... politik adalah dunia yg penuh dgn manusia hipokrit....

No comments:

Post a Comment

komen ikut korg...