Sunday, April 26, 2009

final fever vs minggu sedih....

salam... start 23 hari aku da start exam... first paper digital design, pastu selang sehari paper communication engineering lak muncul dengan tidak diundang... huhuhu aku tak moo comment tang paper2 tue... tggu results kuar br comment eh... yg penting kita kna pandang kehadapan.. ader lagi 3 paper 29/4 paper control system dan 30/4 paper engineering math 4... then ader gap seminggu 7/5 paper pengurusan kejuruteraan. hopely aku boleh jawab suma kertas final tu dengan tenang dan lancar... Amin!!! kalu boleh nak straight sumer... kalu dpt suma A aku blanja arr... belanja saper..? yang tu kita tak tau nie... hahahhaa

dalam tgh final fever nie, kelmarin aku dapat sms dari ayah aku, ''jai anak mak som meninggal dunia kat hospital jB''... bila baca jer sms tue.. segala kenangan aku ngan dia terlintas kat kepala nie... dia sakit tibi.. aku da hilang kawan sorg..kwn yg baik.... ingat lagi, sebelum dia sakit dlu agak 3,4 tahun lepas, masa tu aku baru beli motor and 1st time balik dari Kuala Lumpur ke mersing naik motor sorg diri... bila sampai umah... aku lepak ngan dia... dia nasihat aku suh tukar minyak hitam bila jalan jauh... huhuhu aku igt nasihat dia tu sampai sekarang... bila dia sakit aku da kurang lepak ngan dia... moga2 dia berada dlm golongan yang dirahmati Allah.

Ptg tadi, aku dpt lg sms, jugak tentang kematian, sms dr mama ku.. ''mama nak bagi tahu cik dah meninggal dunia'' wat pengatahuan korg..cik tu bekas jiran aku... erm aku ucap inallillah.. pastu dlm maghrib mcm tue... adik aku hantar msg suh topup kan dia... aku share arr kredit ngan  dia... pas dia wat bg tau dah dpt kredit tue... dia tnya aku.. ''ko da tau pasal cik halim(ayah sedara aku)''... aku dah rasa lain mcm.... aku terus tepon adik aku... ''apsal ngan cik halim'' tanya aku... '' cik halim dah meninggal kul 2 td, dia eksiden ngan lori''... aku terkedu kejap.. aku buka balik msg yg mak aku bg aku mula2 td.. rupa nye mama tertinggal tulis nama arwah ''halim''... dai just tulis ''cik''...aku tepon  abg aku untuk confirmation.. rupa nya btul laa cik halim dah meninggal... lemah rasa nye.. terbayang-bayang muka dia dikepala aku.. lama tul tak jumpa arwah.. sayang nyer aku tak dpt pergi ke melaka tuk sertai majlis pengkebumian nyer...
aku doa dari jauh jer... moga roh nyer dicucuri rahmat dari tuhan dan ditempatkan bersama golongan2 yang beriman... Amin... aku mintak korang sedekah Al-fatihah pada 2 org yg rapat ngan aku... Al-Fatihah ..... 
Allahyarham Abdul Halim bin Abdul Rahman(ayah sedara aku)
Allahyarham Jai(nama sebenar tak pasti)

No comments:

Post a Comment

komen ikut korg...